fredag 2. oktober 2009

Kjøkkentegning - IKEA


Kjøkkenet ble tegnet hjemme på IKEA Home Planner. Så fikk vi hjelp på IKEA til å gå igjennom tegningene for å sjekke om noe var glemt, feil eller rett og slett gode tips. Til venstre for overskapene kommer trapp til loftet, derfor tegnet IKEA bare inn en endeplate som vi må dele i to. Vi valgte Ståt hvitt kjøkken med innebygget oppvaskmaskin. Stekeovn, vifte og kjøleskap vil bli kjøpt fra en hvitevarebutikk lokalt. Synes dette ble en god pris, ca kr 27.000,- for bare kjøkkenet med benkeplater i eik (måtte kjøpe etter spesialmål pga lengde, derfor litt dyrere). Arbeidsøya ble en god lagringsplass for smått og stort, siden det blir lite skap og skuffer på stua. Øya består av 4 "overskap" med dybde på bare 37 cm.
IKEA ordnet "alt" ; plukket varene og sendte alt på lastebil til hytta (kom dessverre ikke opp på hytta pga snø, men ble levert i bygda!). Nå gjenstår det bare å telle opp alle varene og sjekke listene om det stemmer med det som ble bestilt...

5 kommentarer:

  1. Kjempefint kjøkken. Ganske likt vårt egentlig. Vi har også droppet overskap og har bare to horisontale skap med glass. Vi kjøper også noe av hvitevarene lokalt. (Maxbo sykkylven.)
    Jeg likte den øya di med stolene. Hvor stort er rommet i km2?

    SvarSlett
  2. Morgen du! Ja, såg det var likt kjøkken! Kjøkkenet er på hele 28 m2, slik at spisebordet kommer til høyre for kjøleskap og arbeidsøya. Blir nok det rommet vi kommer til å bruke mest, slik som hjemme...På hytta i høstferien dere? Er spent på hvor mye vi får gjort i løpet av neste ferieuka! God helg!

    SvarSlett
  3. Min kjære skal være der og følge opp snekkerne litt, beise og lage litt ved. Ikke så mye vi kan gjøre selv enda. Når de begynner med innervegger så kunne han visst hjelpe til å isolere. Jeg skal jobbe så jeg blir hjemme med lisjegutt. Vi har en på 1,5 år og med han mellom beina på hytta så er det ikke mye jeg får gjort. Er heldig og har svigermor på Stranda så jeg får avlastning etterhvert. Tenker å spare de sistefridagene jeg har igjen til de er ferdig med veggene og vi skal male oss inn. Det er da min innsats starter....
    Tror vi er ferdig med å beise utvendig nå, og alle terasser lagt. Så nå er det pipe, gulv og etterhvert veggene....He ei strålende uke da. Håper været blir bra for dere.

    SvarSlett
  4. Nå er jeg spent på å høre om dere fikk gjort mye i høstferien. Jeg merker at ting tar lang tid. Snekkerne våre holder fortsatt på med detaljer ute, terasser, insektsnett og greier under taket...jeg syntes ting tar tid men det må jo til... tenkte på dere når vi kjørte forbi avkjøreselen til Overøye i dag på vei hjem fra Stranda. Hilsen Annicken

    SvarSlett
  5. Hei Annicken! dessverre, dette ble ikke slik jeg hadde håpet på...Snekkerene kom ikke før onsdag, ikke har vi hatt elektrikerene der for å dra ledninger og det endte med at jeg ga opp hele prosjektet mitt og begynte å jobbe igjen torsdag. Da hadde jeg effektivt jobbet 4 timer siden fredag... Nedtur... I helga har vi måttet ta igjen alle støpte gulv og støpt enda mer oppå - fy flate, no er vi slitne. Kom igjen kl 2130 søndag kveld. Håper dere har fått kost dere på Stranda, trur jeg snart trenger massasje,spa,avslapning,etc etc... Hilsen Merete

    SvarSlett